Czy można wygrać z adblokami?

Autor opublikowano 20/05/2018 16:18
blokada adbloka

Szacuje się, że blokowanie reklam redukuje przychody wydawców na poziomie od 3 do 20 procent, w zależności od kraju. Według raportu OnAudience.com, w Polsce w 2017 roku, działanie różnego typu wtyczek do przeglądarek zablokowało 44% wyświetlanych reklam.

Dzieje się tak, ponieważ część wydawców stosuje intruzywne formaty reklamowe, które wzmagają tylko niechęć użytkowników. Wiele kwestii w sprawie kreacji rozwiązuje inicjatywa Better Ads, która wyznaczyła nowe standardy formatów reklamowych. Oprócz tego, istnieje kilka strategii, dzięki którym wydawcy mogą odzyskać zaufanie użytkowników. Nie są one uniwersalne i wymagają sprawdzenia przed ustaleniem, która działa najlepiej.

Pierwszym krokiem jest próba nakłonienia odwiedzających do rezygnacji z adblocków. Należy w miły i przejrzysty sposób wyjaśnić, że zyski z reklam są w części przeznczone na obsługę strony, dzięki czemu korzystanie z niej jest darmowe. Jeżeli użytkownicy nie chcą zrezygnować z wtyczki blokującej reklamy, wystarczy, że dodadzą daną witrynę do białej listy.

  • Jeżeli użytkownicy nie zastosują się do pierwszej propozycji, można podejść do tematu poważniej. Wszystkim osobom, które wciąż blokują reklamy wolno całkowicie zablokować dostęp do przeglądania zawartości strony. Mimo, że ten wariant może okazać się trudny we wdrożeniu i zmniejszyć ruch na stronie, to w przypadku unikalnych treści wydaje się być koniecznością.
  • Część firm specjalizujących się w blokowaniu reklam oferuje wydawcom alternatywne rozwiązanie problemu adblocków, a mianowicie opłatę manipulacyjną. Wystarczy uiścić określoną kwotę na koncie, a reklamy będą znów wyświetlane. Zdecydowana większość wydawców podchodzi do tego sceptycznie i nie decyduje się na takie rozwiązanie.
  • Zmiana podejścia – z roku na rok myślenie wydawców zmienia się i zaczynają oni dbać o dobro użytkowników. Zamiast szukać sposobu na obejście problemu blokowania reklam, zaczynają stosować przyjazne formaty oraz selekcjonują wyświetlane treści.

Gdy tak wielu użytkowników blokuje komunikaty, sieci reklamowe wprowadzają nowe usługi oparte na polityce anty – adblokowej. Dzięki przemyślanej strategii i zaawansowanej konfiguracji, nowe kampanie są responsywne i nieinwazyjne, a przede wszystkim spełniają standardy koalicji Better Ads. Wydawcy, którzy współpracują ze sprawdzonymi i profesjonalnymi sieciami mogą liczyć na wzrost dochodów od 5% do nawet 15%.

Blokowanie reklam spędza sen z powiek niemal całej branży reklamowej. Jeśli wydawca nie jest pewien, czy dotyczy to także jego strony istnieją sieci, które oferują skuteczne wsparcie w rozwiązaniu tego problemu. Zawansowane narzędzia pozwalają obliczyć straty, wygenerowane przez adblocki. W czasach digitalizacji jest to problem, którego – z uwagi na utrzymującą się liczbę adblocków nie powinno się lekceważyć.

Autor: Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Błąd w pisowni? Powiadom nas o tym zaznaczając błędny tekst w artykule, a następnie wciśnij Ctrl+Enter.
Czy można wygrać z adblokami?
Oceń

 

Zaciekawiony światem nowości technologicznych. Twardo stąpający po ziemi fan gadżetów i marki Xiaomi.

Najnowsze posty

Icy Dock EZConvert Air MB382SP-3B – pełen oddech dla dysków

Icy Dock EZConvert Air MB382SP-3B to adapter przekształcający dysk 2,5″ tak, aby mieścił się w zatoce 3,5″. Akcesorium wyróżnia przewiewna

rabaty czastech

Drogi czytelniku… Mamy dla Ciebie niespodziankę! Uruchomiliśmy stronę o rabatach, kodach promocyjnych i zniżkach!

Otrzymujemy od Was wiele wiadomości w których pytacie się o kody i rabaty na smartfony i inne mobilne przedmioty. Dlatego

liczby ataków hakerskich

Żeby być bezpiecznym, należy dać się zhakować?

Każda firma, bez względu na wielkość i branżę, jest zagrożona atakiem hakerskim. Współcześnie udział w szkoleniu z RODO i hasła

green cell PGA 2018

Doładuj się na PGA 2018

Poznań Game Arena, czyli największe w Polsce targi gier komputerowych oraz technologii, co roku przyciągają rzesze fanów gamingu i urządzeń

klimatyzator ścienny czy przenośny

Wybieramy klimatyzator: ścienny czy przenośny?

Decydując się na urządzenie do naszego domu, rzadko kiedy zdajemy sobie sprawę jak wiele jest rodzajów danego urządzenia. Jak wybrać

Icy Dock MB994IKO-3SB

Icy Dock MB994IKO-3SB – dyski i napęd optyczny w jednej kieszeni

MB994IKO-3SB to wytrzymała, w pełni metalowa, podwójna kieszeń na 2,5-calowe dyski SATA/SAS i napęd optyczny (ODD) do użytku w pojedynczej

rcs google

Wykorzystaj technologię RCS od Google do komunikacji ze swoimi klientami

Specjaliści GSMA Intelligence szacują, że do 2020 r. na świecie będzie 4,3 miliarda urządzeń obsługujących SMS-y nowej generacji, czyli RCS

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: