Czy można wygrać z adblokami?

Autor opublikowano 20/05/2018 16:18
blokada adbloka

Szacuje się, że blokowanie reklam redukuje przychody wydawców na poziomie od 3 do 20 procent, w zależności od kraju. Według raportu OnAudience.com, w Polsce w 2017 roku, działanie różnego typu wtyczek do przeglądarek zablokowało 44% wyświetlanych reklam.

Dzieje się tak, ponieważ część wydawców stosuje intruzywne formaty reklamowe, które wzmagają tylko niechęć użytkowników. Wiele kwestii w sprawie kreacji rozwiązuje inicjatywa Better Ads, która wyznaczyła nowe standardy formatów reklamowych. Oprócz tego, istnieje kilka strategii, dzięki którym wydawcy mogą odzyskać zaufanie użytkowników. Nie są one uniwersalne i wymagają sprawdzenia przed ustaleniem, która działa najlepiej.

Pierwszym krokiem jest próba nakłonienia odwiedzających do rezygnacji z adblocków. Należy w miły i przejrzysty sposób wyjaśnić, że zyski z reklam są w części przeznczone na obsługę strony, dzięki czemu korzystanie z niej jest darmowe. Jeżeli użytkownicy nie chcą zrezygnować z wtyczki blokującej reklamy, wystarczy, że dodadzą daną witrynę do białej listy.

  • Jeżeli użytkownicy nie zastosują się do pierwszej propozycji, można podejść do tematu poważniej. Wszystkim osobom, które wciąż blokują reklamy wolno całkowicie zablokować dostęp do przeglądania zawartości strony. Mimo, że ten wariant może okazać się trudny we wdrożeniu i zmniejszyć ruch na stronie, to w przypadku unikalnych treści wydaje się być koniecznością.
  • Część firm specjalizujących się w blokowaniu reklam oferuje wydawcom alternatywne rozwiązanie problemu adblocków, a mianowicie opłatę manipulacyjną. Wystarczy uiścić określoną kwotę na koncie, a reklamy będą znów wyświetlane. Zdecydowana większość wydawców podchodzi do tego sceptycznie i nie decyduje się na takie rozwiązanie.
  • Zmiana podejścia – z roku na rok myślenie wydawców zmienia się i zaczynają oni dbać o dobro użytkowników. Zamiast szukać sposobu na obejście problemu blokowania reklam, zaczynają stosować przyjazne formaty oraz selekcjonują wyświetlane treści.

Gdy tak wielu użytkowników blokuje komunikaty, sieci reklamowe wprowadzają nowe usługi oparte na polityce anty – adblokowej. Dzięki przemyślanej strategii i zaawansowanej konfiguracji, nowe kampanie są responsywne i nieinwazyjne, a przede wszystkim spełniają standardy koalicji Better Ads. Wydawcy, którzy współpracują ze sprawdzonymi i profesjonalnymi sieciami mogą liczyć na wzrost dochodów od 5% do nawet 15%.

Blokowanie reklam spędza sen z powiek niemal całej branży reklamowej. Jeśli wydawca nie jest pewien, czy dotyczy to także jego strony istnieją sieci, które oferują skuteczne wsparcie w rozwiązaniu tego problemu. Zawansowane narzędzia pozwalają obliczyć straty, wygenerowane przez adblocki. W czasach digitalizacji jest to problem, którego – z uwagi na utrzymującą się liczbę adblocków nie powinno się lekceważyć.

Autor: Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Błąd w pisowni? Powiadom nas o tym zaznaczając błędny tekst w artykule, a następnie wciśnij Ctrl+Enter.
Czy można wygrać z adblokami?
Oceń

 

Jestem zaciekawiony światem nowości technologicznych. Twardo stąpam po ziemi. Uwielbiam czytać, słuchać muzyki, podróżować i markę Xiaomi. W wolnych chwilach jeżdżę na rolkach. Kocham delikatną kawę i żelki.

Najnowsze posty

Dzisiaj w Katowicach Xiaomi otwiera kolejny salon, takie promocje czekają

Dzisiaj w Katowicach Xiaomi otwiera Mi Store, takie promocje czekają

Dzisiaj o godzinie 10:00 w Katowicach Xiaomi otworzy swój piąty autoryzowany Mi Store. Salon mieścić się będzie w Galerii Katowickiej.

Xiaomi Mi MIX 3 5G Snapdragon 855

Xiaomi Mi MIX 3 z 5G i Snapdragonem 855 pokazany w Chinach

Xiaomi zaprezentowało wersję 5G Mi MIX 3 na konferencji w China Mobile Global Partner. Jest to jeden z pierwszych smartfonów

Icy Dock Flex-Fit Quinto MB344SPO

Wykorzystaj zatokę 5,25″ z Icy Dock Flex-Fit Quinto MB344SPO

Icy Dock Flex-Fit Quinto MB344SPO to akcesorium mieszczące w sobie napęd optyczny oraz dyski 2,5″ w jednej zatoce 5,25″. Maksymalna

xiaomi ikea

XIAOMI nawiązało partnerstwo strategiczne z siecią sklepów IKEA

Xiaomi ogłosiło rozpoczęcie strategicznej współpracy z IKEA. Od grudnia tego roku, w Chinach, inteligentne produkty oświetleniowe IKEA zostaną podłączone do

produkty marki Green Cell

Doładuj się na Święta

Wielkimi krokami zbliża się 6 grudnia, a wraz z nim Mikołajki. Z tej okazji Świat Baterii przygotował specjalne promocje. Świąteczne

To zagrożenie jest praktycznie wszędzie! Publiczne WiFi.

Zanim połączysz się z publiczną siecią WiFi – przeczytaj o zagrożeniach i wskazówkach jak ich uniknąć Zastanów się kiedy ostatnio

15 lat masowej wysyłki

15 lat masowej wysyłki SMS-ów

W tym roku SerwerSMS.pl, firma, która jako pierwsza w Polsce stworzyła i udostępniła narzędzie do masowej wysyłki wiadomości SMS, obchodzi

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: