Czy można wygrać z adblokami?

Autor opublikowano 20/05/2018 16:18
blokada adbloka

Szacuje się, że blokowanie reklam redukuje przychody wydawców na poziomie od 3 do 20 procent, w zależności od kraju. Według raportu OnAudience.com, w Polsce w 2017 roku, działanie różnego typu wtyczek do przeglądarek zablokowało 44% wyświetlanych reklam.

Dzieje się tak, ponieważ część wydawców stosuje intruzywne formaty reklamowe, które wzmagają tylko niechęć użytkowników. Wiele kwestii w sprawie kreacji rozwiązuje inicjatywa Better Ads, która wyznaczyła nowe standardy formatów reklamowych. Oprócz tego, istnieje kilka strategii, dzięki którym wydawcy mogą odzyskać zaufanie użytkowników. Nie są one uniwersalne i wymagają sprawdzenia przed ustaleniem, która działa najlepiej.

Pierwszym krokiem jest próba nakłonienia odwiedzających do rezygnacji z adblocków. Należy w miły i przejrzysty sposób wyjaśnić, że zyski z reklam są w części przeznczone na obsługę strony, dzięki czemu korzystanie z niej jest darmowe. Jeżeli użytkownicy nie chcą zrezygnować z wtyczki blokującej reklamy, wystarczy, że dodadzą daną witrynę do białej listy.

  • Jeżeli użytkownicy nie zastosują się do pierwszej propozycji, można podejść do tematu poważniej. Wszystkim osobom, które wciąż blokują reklamy wolno całkowicie zablokować dostęp do przeglądania zawartości strony. Mimo, że ten wariant może okazać się trudny we wdrożeniu i zmniejszyć ruch na stronie, to w przypadku unikalnych treści wydaje się być koniecznością.
  • Część firm specjalizujących się w blokowaniu reklam oferuje wydawcom alternatywne rozwiązanie problemu adblocków, a mianowicie opłatę manipulacyjną. Wystarczy uiścić określoną kwotę na koncie, a reklamy będą znów wyświetlane. Zdecydowana większość wydawców podchodzi do tego sceptycznie i nie decyduje się na takie rozwiązanie.
  • Zmiana podejścia – z roku na rok myślenie wydawców zmienia się i zaczynają oni dbać o dobro użytkowników. Zamiast szukać sposobu na obejście problemu blokowania reklam, zaczynają stosować przyjazne formaty oraz selekcjonują wyświetlane treści.

Gdy tak wielu użytkowników blokuje komunikaty, sieci reklamowe wprowadzają nowe usługi oparte na polityce anty – adblokowej. Dzięki przemyślanej strategii i zaawansowanej konfiguracji, nowe kampanie są responsywne i nieinwazyjne, a przede wszystkim spełniają standardy koalicji Better Ads. Wydawcy, którzy współpracują ze sprawdzonymi i profesjonalnymi sieciami mogą liczyć na wzrost dochodów od 5% do nawet 15%.

Blokowanie reklam spędza sen z powiek niemal całej branży reklamowej. Jeśli wydawca nie jest pewien, czy dotyczy to także jego strony istnieją sieci, które oferują skuteczne wsparcie w rozwiązaniu tego problemu. Zawansowane narzędzia pozwalają obliczyć straty, wygenerowane przez adblocki. W czasach digitalizacji jest to problem, którego – z uwagi na utrzymującą się liczbę adblocków nie powinno się lekceważyć.

Autor: Paweł Treściński, wiceprezes i dyrektor sprzedaży YieldRiser

Błąd w pisowni? Powiadom nas o tym zaznaczając błędny tekst w artykule, a następnie wciśnij Ctrl+Enter.

 

Zaciekawiony światem nowości technologicznych. Twardo stąpający po ziemi fan gadżetów i marki Xiaomi.

Najnowsze posty

AUX z 7 letnią gwarancją

Oferta komercyjna od AUX z 7 letnią gwarancją

Polski dystrybutor marki AUX, firma Action Energy posiada w swojej ofercie urządzenia komercyjne z 7-letnią gwarancją! Dlaczego warto wybrać urządzenia

Skriware

Skriware pozyskał 4,5 mln zł na doskonalenie ekosystemu uczącego dzieci robotyki, programowania i druku 3D

Skriware, polski startup dostarczający autorskie rozwiązania edukacyjne oparte o technologię druku 3D, pozyskał 4,5 mln zł dofinansowania od Narodowego Centrum

Google maps 3D

Google wprowadza 3D świat w swoich mapach

Płaskoziemcy rozpowszechniają swoją głupią tezę, aż Google dodaje nowy tryb 3D w Google Maps, który jest dostępny w wersji przeglądowej na

polandrock festiwal

Na Pol’and’Rock Festiwal nie zapomnij spakować… smartfona!

Już tylko tydzień dzieli nas od niesamowitego, muzycznego wydarzenia w Kostrzynie nad Odrą. Tysiące fanów w każdym wieku zjadą się,

Smanos DB-20

Widzieć przez ściany? – to możliwe!

Marzyłeś kiedyś o możliwości widzenia przez ściany i drzwi? Dziś jest to możliwe! Na rynku smart home pojawiło się wiele

Najnowsze zagrożenia cybernetyczne

Najnowsze zagrożenia cybernetyczne, o których powinieneś wiedzieć

Zagrożenia cybernetyczne często są jak nieustannie zmieniające się potwory – po prostu nie możesz ich pokonać. Silne rozwiązanie antywirusowe wraz ze

Linksys EA8300

Test routera Linksys EA8300

Router Linksys EA8300 Max-Stream oferuje najwyższą prędkość i mnóstwo funkcji dla średnich domów. Funkcje trójpasmowe i MU-MIMO mogą pomóc w

Spelling error report

The following text will be sent to our editors: